Того суботнього ранку на майданчику зовсім нікого не було. Мабуть, усі сплять після нічної грози. Улянка трохи почекала, чи не з’явиться Дануся. Коли чекати набридло, взялася ліпити
пиріжки
з піску для ляльки Марини. Лялька була дуже голодна, тому пиріжків треба багато.
Вологий
пісок гарно ліпився, пиріжки будуть смачні. Лялька Марина обожнює пиріжки з маком,
так само як Улянка. Для себе Улянка теж, звісно, наліпила пиріжків. І для
Данусі- може,та пізніше прийде. До речі, Улянчина мама теж любить пиріжки з
маком.
«Мамо,
хочеш пиріжки?» - гукає Улянка, озираючись на маму.
«А
з чим?» - питає Улянчина мама, відриваючись від смартфона.
«Із
маком».
«Хочу.
Мені два!».
Значить,
треба зліпити три. Улянка зосереджено ліпить нову порцію пиріжків. І біжить
частувати маму. Поки мама насолоджується пиріжками, Улянка, зручно всівшись на
лавочці,
махає
ногами, і милується своїми червоними сандаликами.
У
цей час на майданчик заходять незнайома їй мама з сином. У обох волосся такого кольору,як
квіти кульбаби. Жовто-золоте. Улянка ніколи такого волосся не бачила, і від
подиву відкрила
ротик.
Жінка-кульбабка і хлопчик-кульбабка. От тільки щось із хлопчиком-кульбабкою не
так. Ноги у нього були викривлені, він ішов повільно, наче трохи пританцьовуючи.
І золотоволоса голівка у нього теж була трохи схилена набік.
Мама з хлопчиком підійшли до гойдалки.
«Я
сам!» — сказав хлопчик, коли мама хотіла допомогти йому сісти на сидіння, бо ж
хлопчикові важко було зробити це самому.
Улянка
дивилася, як мама-кульбабка гойдала сина, а той скрикував, коли гойдалка
злітала догори,і заливався напрочуд дзвінким сміхом, коли гойдалка опинялася
внизу.
Злізти
з гойдалки без маминої допомоги хлопчик-кульбабка не зміг, хоча й силкувався це
зробити. Нарешті мама-кульбабка сама зняла сина.
«Тепер
куди?»-запитала золотоволоса мама.
«На
пісок!»
«Ой,
там же мої пиріжки!І голодна лялька Марина!»
Улянка
миттю опинилася в пісочниці біля своїх пиріжків. Хлопчик-кульбабка поволі йшов,
перехитуючись із боку на бік до пісочниці, тримаючись за мамину руку.
«Який
дивний хлопчик. Він мабуть, зовсім не вміє бігати. Цікаво, що сталося у нього з
ногами?» - Улянка спостерігала
за
хлопчиком-кульбабкою і машинально кришила піщані пиріжки на грудочки.
«Привіт!
- сказала Улянка хлопчикові-кульбабці, що зупинився навпроти неї. - Мене звати
Улянка, а тебе?»
"Добрий
день, Улянко! Познайомся з дівчинкою, синку. Скажи, як тебе звати».
«Та’ас»,
- хлопчик-кульбабка не вимовляв «р», так само як Улянка рік тому.
«Я
тут ліплю пиріжка для ляльки
Марини.
Хочеш поліпити зі мною?»
Хлопчик-кульбабка,
він же Тарас, начебто не почув запитання. Він незграбно опустився на коліна і
занурив пальці у пісок. І так сидів. Нічого не ліпив, не копав яму і не будував
нічого, як
це
роблять інші діти. Сидів і все.
«Не
хоче ліпити пиріжків, ну й не треба», - подумала Улянка, трохи образившись,
адже Тарас зовсім не звертав на неї увага.
«Улянко,
нам уже пора йти»,- покликала її мама.
По
дорозі додому Улянка запитала:
«Мамо,
ти бачила того хлопчика, що сидів у пісочниці?»
«Звісно,
донечко»,
«А
чого він так дивно ходить? У нього щось сталося з ногами?»
«У
цього хлопчика ДЦП, Улянко».
«А
що таке децепе?» - Улянка ніколи не чула такого слова.
«Така
хвороба, пов’язана з порушенням роботи мозку. Через це йому складно ходити,
складно робити більшість рухів, і розмовляти він, мабуть, почав пізніше, ніж
його однолітки».
«Ну,
коли він вилікується, йому все буде легко. Хай його мама дає йому вітаміни»,-
міркувала вголос Улянка
«Бачиш,
Улянко, це така хвороба, що не виліковується вітамінами. Вона набагато
серйозніша, ніж грип чи бронхіт. Вона триває все життя».
«Усе
життя - це дуже довго що, він не зможе ніколи бігати?»
«На
жаль, не зможе».
«А
пиріжки зможе ліпити зі мною?»
«Це
залежить від того, наскільки у нього гнучкі пальчики. Може, зараз йому буде складно.
Але пізніше - все вийде».
«А
лазити по деревах він зможе?»
«Тaкож
ні».
«Це
погано-так багато не могти»,- Улянка згадала, як хлопчик-кульбабка не міг злізти
з гойдалки.
«Цe
правда. Але багато чого цей хлопчик може зараз. Сміятися. Радіти. Любити.
Дружити. Мріяти. Співчувати. Те, що важливо для всіх
людей.
Те, що насправді головне. І те, що часом не у всіх виходить. Часом людині
складно дружити и співчувати, навіть якщо вона цілком
здорова
і добре бігає».
«То
це нічого, що він не такий, як усі?»
«Однакових
людей не буває, Улянко. Тому не
буває
«таких, як усі».
Ми
всі різні, всі маємо в собі щось особливе, що відрізняє нас від інших. І часто
так буває, що ті, хто має складнощі чи проблеми з фізичним тілом, наділені
особливими внутрішніми талантами. І всі інші хочуть більше з ними спілкуватися - саме
через
ці таланти».
Улянка
згадала, як хлопчик-кульбабка заливався сміхом на гойдалці. І аж сама
всміхнулася. Може,у цього хлопчика талант сміятися? Цікаво було би побачити його
ще раз.
Улянка
сиділа на лавочці й плакала. Учора вона забула ляльку Марину в пісочниці. Сьогодні
вони з мамою пішли шукати і не знайшли. Що сталося з лялькою, і де вона тепер?
Може, вона теж голосно плаче, як її господиня? Може, їй холодно і вона голодна?
Коли Улянка про це думала, їй ставало боляче всередині й вона плакала ще
голосніше.
Мама
ходила по всьому майданчику у пошуках ляльки Марини, але марно.
«Дівчинка
п’аче», - сказав хлопчик-кульбабка мамі. Він хотів, як завжди на гойдалку. Але
почув, що плаче ота дівчинка, яка пропонувала йому ліпити пиріжки. А він тоді
захотів послухати музику піску. Коли занурюєш пальці у пісок, дуже добре чути
цю музику. Кожна піщинка доторкається до іншої піщинки, і звучить мелодія. А
біля його пальців було безліч піщинок. Десь так, як зірок на небі. У пісок
насипано багато музики. Він розповідав про це мамі, але вона не чує тієї музики.
Коли
люди плачуть, це теж музика. Сумна, не така, як музика піску.
«Це
Улянка. Мабуть, у неї щось сталося», - його мама теж впізнала Улянку.
«Йдемо!»
«До
Улянки?»
«Та!»
Хлопчик-кульбабка
відпустив мамину руку. Йому здавалося, що коли йтиме сам, буде швидше.
Але
швидше не виходило, асфальт без маминої руки відразу ставав нерівний. Тарас і
сам мало не впав, якби мама-кульбабка вчасно не схопила його за комір.
«Не
п’ач!» - сказав хлопчик-кульбабка Улянці. Він хотів сказати ще щось, але забув
потрібні слова. Зате він приніс із собою музику-не ту, що в піску, а ту, що у
нього в серці, і вона лікує. Улянка не чула музики, але музика все одно її
вилікувала. Улянка витерла ще трохи мокрі очі. Хлопчик-кульбабка дивився на неї,
схиливши голову набік.
«Не
п’ач!» - ще раз повторив він. Улянка всміхнулася. Тепер вона звідкись знала, що
у ляльки Марини нові господарі, новий дім і їй там добре. А ще їй захотілося
погладити хлопчика-кульбабку по голові. Волосся у нього було м'якеньке і тепле.
Хлопчик-кульбабка засміявся. Сміх - то також музика. Улянка також засміялася.
Удвох ще краще сміятися, ніж одному, тоді музики стає більше.
«Йдемо
до пісочниці!»-каже Улянка і бере хлопчика-кульбабку за руку. Виявляється,
дорога до пісочниці така довга. Але ходити повільно теж цікаво, хоча й дуже
незвично для Улянки. Зате вона встигає розповісти Тарасикові про свій акварiум
і рибок, які у ньому живуть. Серед них є золота рибка з червоним хвостом.
«Га’но!»-
каже хлопчик-кульбабка.
«Коли
ти прийдеш до мене в гості, покажу тобі своїх рибок!».
«Ta!»
У
пісочниці Улянка будує замок, а хлопчик-кульбабка слухає музику піску, зануривши
у нього пальці. Колись він навчить Улянку чути цю музику, але це буде набагато
пізніше.
Історія з журналу "Емаус"
Ілюстрації: Джонні Скіллінг
Дуже класна історія😍
ВідповістиВидалити